Aggression, humor, glädje och förtvivlan…into Lazarus
Dansaren Sandrine ”Mufasa” Lescourant kanaliserar aggression, humor, glädje och förtvivlan i snabba sekvenser. Fragmenterade, men ändå noggrant detaljerade, vibrerar de sociala porträtten med ibland övermäktig fysisk och vokal energi. Gester, ljud och ord kombineras i ett distinkt kroppsspråk och förvrider idéerna om maskulinitet och moral. Hope Hunt and the Ascension into Lazarus är en föreställning som demonterar stereotyper och finner skönhet i periferin. For english – see further down…
Oona Doherty
Oona Doherty är en dansare och koreograf baserad i Nordirland. Utbildad vid London School of Contemporary Dance, University of Ulster och LABAN London har hon erhållit både BA-utmärkelser och doktorsexamen i samtida dansstudier.
Sandrine Lescourant
Sandrine Lescourant, mer känd som ”Mufasa”, är en fransk dansare och koreograf. Uppvuxen i Paris förort upptäckte hon tidigt balett och därefter samtida dans och Mandingue (traditionell dans från Mali). Men det var strax efter hon avslutat sin utbildning som hon förälskade sig i hiphopkulturen och involverade sig i battles och hiphopens underground scen.
Recensioner
★★★★★ Donald Hutera The Times
”Oona Doherty gives an intelligent, raw and yet meticulously detailed performance, full of sharp body language…”
”There isn’t a wasted moment in Doherty’s 40-minute potent, impressionistic dance-theatre treatment of what she refers to as “the male disadvantaged stereotype”
”It’s a raw, switched-on, fragmented and yet meticulously detailed performance, swift and clear and full of sharp body language underpinned by a blistering, intuitive intelligence”
”Painful yet mysteriously redemptive, Hope Hunt & the Ascension Into Lazarus left me shaken and stirred”
Hope Hunt & the Ascension into Lazarus
Between dance, theatre and social commentary, the Belfast-based performer and choreographer Oona Doherty and the dancer Sandrine Lescourant dismantle the stereotype of the working-class male. Under the dazzling stage lights, she utilises this intuitive, impressionistic dance-theatre to explore the experiences and feelings of disaffected male youth: Chavs, neds, smicks, petty criminals and thugs. Magnificently inventive and uncannily sensitive, this work invites audiences to look behind the mask of social expectations and moral concepts and question social and cultural norms. Until finally that which actually connects all of us across all gender expressions – the eternal search for truth, hope and love – becomes visible.
Hope Hunt & the Ascension into Lazarus is an intelligent and deeply moving confrontation with the ideas of masculinity and vulnerability. Oona Doherty has already picked up numerous awards and festival invitations for this amazing solo performance, to which she has given a new dimension this summer together with the dancer Sandrine Lescourant.