Beslut om stängning av publik verksamhet

Norrlandsoperan har beslutat att ställa in all publik verksamhet även turnerande verksamhet med omedelbar verkan. Beslutet gäller från och med 14 mars och gäller tills vidare.

Beslutet är fattat av Norrlandsoperans styrelse och syftar till att förhindra smittspridning av coronavirus covid-19.

Norrlandsoperans bistro, bar och matsal Elektra omfattas inte av stängningen.

Återbetalning av köpta biljetter

Du som betalat biljetterna online får dina pengar återbetalda inom senast en månad från det datum föreställningen skulle ha ägt rum. Det kan dock ta betydligt kortare tid, vi arbetar så snabbt vi kan.

Du som betalat biljetterna i Norrlandsoperans Biljetter & besök måste besöka oss för att få dina pengar återbetalda. Anspråk på återbetalning ska ske senast inom en månad från det att föreställningen skulle ha ägt rum.

Återbetalning gäller även operameny/ kvällens varmrätt / pausmeny som har förbetalats till Norrlandsoperan.

Med anledning av inställda föreställningar och återköp av biljetter håller Biljetter & besök öppet måndag 16 mars kl 12:00-14:00.


Information about cancellation of Norrlandsoperan’s performances and other public activities

Norrlandsoperan has decided to cancel all performances and other public activities, including touring productions, with immediate effect. The decision takes effect from the 14th March 2020. The cancellation is in effect until otherwise informed.

The decision has been taken by the board of Norrlandsoperan with the intention of reducing the spread of COVID – 19.

Norrlandsoperans bistro, bar and restaurant Elektra is not included in the decision – more information https://elektraumea.se.

Ticket refunds

If you have purchased your ticket online a full refund will reach you, latest within a month from the date of the performance. Refunds can possibly come much sooner; we will handle this as quickly as we can.

If you have purchased your ticket at the box office, ”Biljetter & besök,” you are required to visit us in person for a refund. You are entitled to a full refund within one month from the date of which the performance should have taken place.

Refunds apply even to pre purchased operameny” / ”kvällens varmrätt” / intermission drinks & snacks.

Advice and more information on COVID – 19
You can find more information about corona virus at Folkhälsomyndigheten.

Contact: biljetter@norrlandsoperan.se


Kontakt

Biljetter & Besök

Kommunikation & marknad

Ledning & administration

IT

Dans

Konst

Musik

Opera

Orkester

Scen & ljud

Teknik & fastighet

Belysning

Kostym

Attributmakeri / Rekvisita

Måleri & tapetseri

Snickeri & smedja

Postadress

  • NorrlandsoperanBox 360901 08 Umeå

Dela: